Często zadawane pytania
Znajdziesz tutaj odpowiedzi na większość Twoich pytań. Skontaktuj się z nami, jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie.
Galerie zdjęć Framky
Proponujemy następujące rozmiary dla standardowych galerii: mała (120x80cm), średnia (150x100cm), duża (250x150cm). Użytkownik może sobie jednak wybrać dowolny rozmiar wpisując samodzielnie szerokość i wysokość dostępnego miejsca - system zaproponuje układ galerii dopasowany do tych wymiarów.
Maksymalny rozmiar kompozycji jaki możemy wyprodukować to 10x5 metrów.
Framky oferuje ramki w dowolnych o rozmiarach od 15x15 cm aż do 55x55 cm (co 5 cm). Dodatkowo mamy ramkę 50x70 i 55x70 cm.
Aktualnie tworzymy ramki z profilu MDF o wymiarach 15x16 mm dostępnego w 6 kolorach: czarny, biały, dąb rustykalny, buk, srebrny, złoty.
Ramy produkujemy własnoręcznie z profili MDF. Są one pozyskiwane z zasobów odnawialnych i posiadają certyfikat FSC MIX– spełniając kryteria odpowiedzialnej gospodarki leśnej.
Opracowaliśmy autorskie rozwiązanie produkcji ramek bez szkła wzorując się na galeriach sztuki. Naszym zdaniem szkło w ramce przytłumia kolory zdjęcia, generuje refleksy świetlne z otoczenia, a cienka odbitka przygnieciona szkłem ma tendencję do falowania i deformowania. Rezygnacja ze szkła sprawia, że barwy pozostają wyraźne oraz żywe, niezależnie od oświetlenia otoczenia.
Zdjęcia przyklejamy do sztywnej, kartonowej płyty. Dzięki temu, pozostaną idealnie płaskie i będą się deformować wraz z upływem lat, jak w przypadku zwykłych ramek ze szkłem.
Dysponujemy setkami tysięcy układów ramek. Umożliwiamy wygodne filtrowanie według rozmiaru, liczby ramek lub ceny. Jesteśmy przekonani, że znajdziesz ustawienie, które idealnie pasuje do Twojej wizji.
Tak, oferujemy możliwość stworzenia niestandardowych układów. Wystarczy nacisnąć przycisk edycji układu.
Tak, jest taka możliwość, choć jej nie rekomendujemy. Na stronie produktu, przed przejściem do koszyka, możesz wybrać, czy chcesz kupić galerię z samoprzylepnymi wieszakami, czy bez nich. Rezygnacja z systemu wieszania oznacza, że ramki muszą być zamontowane w tradycyjny sposób – za pomocą śrub lub gwoździ, a klient musi samodzielnie wyznaczyć miejsca ich mocowania na ścianie.
Można zamówić ramki bez wieszaków samoprzylepnych. Nie dołączamy wkrętów czy gwoździ. Należy je dobrać pod konkretny materiał z której jest wykonana ściana.
Tak, jest taka możliwość. Na stronie produktu, przed przejściem do koszyka, możesz wybrać czy chcesz kupić galerię z szablonem, czy bez niego. Rezygnacja z szablonu oznacza konieczność żmudnego mierzenia położenia każdej ramy na ścianie, a następnie zaznaczania miejsc na gwoździe lub otwory na śruby.
Wieszaki można zastosować przy większości ścian, jednak wymagają one gładkiej powierzchni.
W jakich sytuacjach się nie sprawdzą?
Stary tynk - jeżeli masz podejrzenie, że Twój tynk lub farba mogą odejść od ściany.
Ściany strukturalne lub cegła - ich porowatość może być zbyt duża, aby wieszaki trzymały wystarczająco mocno.
W takiej sytuacji, najlepiej zdecydować się na zakup z tradycyjnym montażem. Szablon, który będzie dołączony do galerii posiada dziurki, w których należy wiercić, aby prosto i równo powiesić ramki.
Nie powinny. Jeśli wieszaki zostaną prawidłowo odklejone, nie pozostawią śladów na ścianie.
Jeżeli posiadasz stary tynk, który może być słabszy, zadbaj szczególnie o bardzo powolne odklejanie wieszaków.
Wieszaki mogą zostawić minimalny ślad po kleju, widoczny tylko pod światło. Wystarczy, że przetrzesz ścianę w tym miejscu mokrą ściereczką, nasączoną np. płynem z alkoholem, aby odtłuścić powierzchnię lub użyjesz specjalnej gąbki, do ścierania zabrudzeń ze ściany.
Nie, o ile ściana, do której zostały przyklejone, została odtłuszczona dołączoną ściereczką przed przymocowaniem wieszaków. Dużo zależy też od ściany - jeśli ma wysoką porowatość, jest nierówna, strukturalna, to możliwe, że po jakimś czasie się odkleją. Na odpowiednio gładkiej powierzchni, wieszaki będą się trzymać długie lata. Nasze ramki są lekkie, dlatego nie obciążają zbyt mocno systemu zawieszenia.
Mniejsza galeria z naszym systemem zawieszania, może być zainstalowana nawet przez jedną osobę. W przypadku szerszych układów (ponad 1,5 m) potrzebna będzie pomoc drugiej osoby podczas przyklejania szablonu do ściany. Resztę można zrobić samemu, choć zawsze przyjemniej jest w towarzystwie.
Nie potrzebujesz niczego. Zaprojektowaliśmy to rozwiązanie z myślą o maksymalnej prostocie i szybkości. Jeśli chcesz upewnić się, że szablon wisi idealnie prosto, możesz potrzebować jedynie taśmy mierniczej lub poziomicy.
Wystarczy zdjąć ramki z wieszaków, a następnie delikatnie pociągnąć za wystający fragment taśmy, jednocześnie przytrzymując wieszak od góry.
Bardzo ważne jest, aby Galeria nie była powieszona w miejscu, w którym jest duża wilgoć. Należy unikać ścian, gdzie jest ryzyko zachlapania i kontaktu z wodą. Dla lepszej jakości zdjęcia – odbioru obrazu, kolorów, braków refleksów świetlnych, nasze ramki nie mają szyby i fotografie nie są odseparowane od otoczenia, dlatego krople wody oraz para mogą je zniszczyć.
Galerie Framky to autorskie rozwiązanie do wywoływania zdjęć i oprawiania ich w ramy bez użycia szkła. Wymaga to przymocowania zdjęcia do twardej, kartonowej płyty, co robimy w procesie produkcji. W związku z tym, nie jest możliwy zakup samych ramek.
Jednak nie ograniczamy się jedynie do wydruków zdjęć. Możesz wgrać do ramki zeskanowaną pracę swojego dziecka, lub artystyczny plakat.
Akceptujemy JPG, PNG lub HEIC (iPhone). W zależności od ramki mamy różne wymagania odnośnie rozdzielczości (wielkości) plików cyfrowych. Największa ramka (55×70) wymaga pliku o rozdzielczości co najmniej 3000 x 4000 px (12 Mpx). Ramka 30×40 wymaga pliku 2000 x 3000 px (6 Mpx). Pliki z Instagrama (1920 x 1440 px) można powiększyć maksymalnie do ramki 30 x 20 cm. Framky Studio poinformuje, czy rozdzielczość zdjęcia pasuje do wybranej ramki. Należy jednak pamiętać, aby nie przesyłać sobie zdjeć poprzez komunikatory, ponieważ tracą wtedy na jakości.
Używamy 3 rodzajów papieru, które można wybrać w trakcie zakupu Galerii:
Standard Photographic Matt - głębokie kolory na doskonale matowym papierze premium o gramaturze 230 g/m2.
Fine Art - 100 % bawełniany i bezkwasowy (270 g/m2), cieplejszy o gładkiej teksturze. Przewyższa tradycyjny papier w nasyceniu kolorów, dzięki doskonałemu pochłanianiu tuszu.
Hahnemühle Photo Rag Bright White - topowy papier fine-art o gramaturze 310 g/m2 i wyrafinowanej teksturze.
Oferujemy 3 opcje:
- - zdjęcia bez marginesu, które w całości wypełniają ramy,
- - zdjęcia z marginesem (mały, średni, duży) + możliwość wydrukowania napisu na marginesie,
- - zdjęcia z passepartout - jest to kartonowa ramka umieszczona w oprawie zdjęcia, zasłaniająca jego brzegi.
Posiadamy najwyższej klasy 12 - tuszową drukarkę Epson, reprodukującą 99% skali kolorów Pantone. Nasze wydruki zapewniają wysoką jakość i wierność barw, a w połączeniu z naszym papierem, daje efekt wyjątkowej głębi kolorów.
Zamówienia
Dostarczenie Framky wymaga: - produkcji Galerii Framky, - skompletowania wysyłki, - czasu potrzebnego na dostawę. Całość zajmuje około 7 dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
Produkcja Galerii Framky (wydrukowanie zdjęć, szablonu i produkcja ramek) trwa około 3 dni robocze od momentu złożenia zamówienia.
Każdy etap zamówienia oraz śledzenie paczki można monitorować poprzez Konto Użytkownika. Dodatkowo przesyłamy wiadomości e-mail z informacjami o zmianie statusu zamówienia oraz numerem do śledzenia przesyłki. Prosimy o jak najszybszy kontakt w tej sprawie. Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 22 270 1091 lub wyślij wiadomość e-mail na adres hello@framky.com. Podaj numer zamówienia, a my zweryfikujemy, czy zamówienie można jeszcze anulować. Następnie w ciągu 7 dni roboczych, zwrócimy środki tą samą metodą, którą wybrałeś przy składaniu zamówienia. Zostaniesz poinformowany mailowo o zwróceniu środków na konto. Tak, zamówienie możesz anulować pod warunkiem że nie rozpoczęliśmy jeszcze jego produkcji. Prosimy o jak najszybszy kontakt w tej sprawie. Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 22 270 1091 lub wyślij wiadomość e-mail na adres hello@framky.com. Podaj numer zamówienia, a my zweryfikujemy, czy zamówienie można jeszcze anulować. Następnie w ciągu 7 dni roboczych, zwrócimy środki tą samą metodą, którą wybrałeś przy składaniu zamówienia. Zostaniesz poinformowany mailowo o zwróceniu środków na konto.
Tak, zamówienie możesz anulować pod warunkiem że nie rozpoczęliśmy jeszcze jego produkcji. Prosimy o jak najszybszy kontakt w tej sprawie.
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 22 270 1091 lub wyślij wiadomość e-mail na adres hello@framky.com. Podaj numer zamówienia, a my zweryfikujemy, czy zamówienie można jeszcze anulować. Następnie w ciągu 7 dni roboczych, zwrócimy środki tą samą metodą, którą wybrałeś przy składaniu zamówienia. Zostaniesz poinformowany mailowo o zwróceniu środków na konto.
Tak, pod warunkiem że nie trafiło jeszcze do produkcji. Prosimy o jak najszybszy kontakt w tej sprawie.
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 22 270 1091 lub wyślij wiadomość e-mail na adres hello@framky.com. Po zweryfikowaniu statusu zamówienia odblokujemy możliwość jego edycji.
Metody płatności
Kraje Unii Europejskiej:
Za Galerię Framky zapłacisz kartą płatniczą VISA, Mastercard, Apple Pay i Google Pay oraz za pomocą systemów płatności: GiroPay, SEPA, Sofort, Stripe.
Polska:
Szybki przelew online (Przelewy24).
Za pomocą systemu Przelewy24 wybierasz swój bank. W kolejnym kroku logujesz się do bankowości internetowej oraz potwierdzasz płatność. Cały proces ma miejsce w szyfrowanym, bezpiecznym połączeniu SSL, który zapewnia ochronę stron internetowych oraz poufność danych przekazywanych drogą elektroniczną. Po dokonaniu płatności, powracasz na stronę Framky oraz dostajesz wiadomość e-mail z potwierdzeniem i opłaceniem zamówienia, a Twoja wymarzona Galeria zdjęć zostaje przekazana do realizacji, o czym również zostaniesz poinformowany w osobnej wiadomości.
Na karcie podarunkowej jest nadrukowany kod rabatowy, który należy wpisać na samym końcu realizacji zamówienia - przy wyborze płatności. Wtedy cena za Galerię Framky zostanie pomniejszona o kwotę przypisaną do karty podarunkowej.
Tak, wystarczy wpisać nazwę firmy i podać prawidłowy numer identyfikacji podatkowej w formularzu zamówienia.
Wysyłka i dostawa
Paczki dostarczane są przez kuriera. Przeciętny czas dostawy (na terenie Unii Europejskiej) wynosi 2-3 dni robocze od momentu nadania paczki. Całkowity czas oczekiwania na przesyłkę to około 7 dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
Dostawa w całej Unii Europejskiej jest darmowa.
Polska - oferujemy dostawę kurierem InPost, DPD, UPS.
Kraje Unii Europejskiej - paczki dostarcza kurier DPD, UPS.
Zamówienie można odebrać osobiście w naszej siedzibie przy ul. Heliotropów 29 w Warszawie. W takiej sytuacji, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny, aby umówić się na odbiór.
Nasze paczki mogą być duże, dlatego ze względów gabarytowych nie korzystamy z paczkomatów.
Każdy etap zamówienia oraz śledzenie paczki można monitorować poprzez Konto Użytkownika. Dodatkowo przesyłamy wiadomości e-mail z informacjami o zmianie statusu zamówienia oraz numerem do śledzenia przesyłki u przewoźnika.
Obecnie realizujemy zamówienia na terenie całej Unii Europejskiej. Planujemy stopniowo rozszerzać listę krajów.
Sporadycznie mogą się zdarzyć opóźnienia w produkcji zamówienia, w tej sytuacji informujemy klienta wiadomością e-mail. W przypadku gdy nie dostałeś od nas e-maila, a paczka się opóźnia, prawdopodobnie wynika z problemów z dostarczeniem paczki po stronie firmy przewozowej. W takiej sytuacji prosimy o telefoniczny kontakt z nami lub wiadomość e-mail.
Jest to prawdopodobnie błąd po stronie przewoźnika. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z wybraną firmą kurierską w celu wyjaśnienia przyczyny problemu.
W trakcie odbioru przesyłki, powinniśmy dokładnie obejrzeć paczkę. Sprawdzamy, czy nie została uszkodzona, nie ma zagnieceń lub śladów otwierania. Jeśli zauważymy coś podejrzanego, powinniśmy ją otworzyć w obecności kuriera. Jeżeli produkt, który był w tej paczce, uległ uszkodzeniu, to kurier na miejscu powinien sporządzić protokół szkody, w którym dokładnie opiszemy, jak i co zostało uszkodzone w naszej paczce. Taki protokół jest podstawą do złożenia reklamacji u przewoźnika.
Gdy jednak uszkodzenie zauważysz już po odejściu kuriera, powinieneś skontaktować się z przewoźnikiemi, aby sporządzić protokół szkody. Należy to zrobić w ciągu 7 dni od otrzymania przesyłki. Do czasu przybycia kuriera, odbiorca powinien pozostawić przesyłkę i jej opakowanie do wglądu kuriera.
Zwroty
Od momentu odebrania zamówienia, masz aż 100 dni na zwrot zakupionej Galerii pod warunkiem, że nie została zamontowana. Koszty przesyłki ponosi Klient. Paczka musi zostać wysłana za pomocą przesyłki rejestrowanej, aby Klient mógł otrzymać potwierdzenie nadania oraz numer paczki. Należy je zachować aż do czasu otrzymania zwrotu płatności na konto. Twój zwrot rozpatrzymy w ciągu 14 dni roboczych od momentu dostarczenia do nas paczki. Pieniądze na konto zostaną zwrócone tą samą metodą, którą wybrałeś przy składaniu zamówienia. Gdy jednak w naszej ocenie galeria będzie wykazywać ślady użycia, to w takiej sytuacji nie zwrócimy płatności, a paczkę nadamy ponownie do Klienta. Zostaniesz o tym poinformowany w wiadomości e-mail.
- 1. Wyślij wiadomość e-mail na adres hello@framky.com podając numer zamówienia i zgłaszając chęć dokonania zwrotu. Będzie nam miło, jeśli podasz nam przyczynę.
- 2. Zapakuj i zabezpiecz paczkę, włóż do niej formularz zwrotu.
- 3. Nadaj przesyłkę na adres naszej siedziby:
Framky sp. z o.o.
ul. Heliotropów 29
04-796 Warszawa
- 4. Otrzymasz e-mail z powiadomieniem, gdy przesyłka do nas dotrze.
- 5. W ciągu 14 dni roboczych, rozpatrzymy zwrot i prześlemy pieniądze z powrotem na Twoje konto. Zostaniesz o tym poinformowany mailowo.
Klient jest odpowiedzialny za stan zwracanego produktu, dlatego najlepiej, jeśli bezpiecznie zapakujesz Galerię do oryginalnego pudełka i zakleisz go taśmami, ponieważ nasze opakowanie jest tak skonstruowane, że nie potrzebuje dodatkowych wypełniaczy w środku, aby ramki były stabilne. Jeśli nie posiadasz już tego pudełka, to znajdź zastępcze, które zagwarantuje, że Galeria zostanie przetransportowana w odpowiedni sposób. Wypełnij przestrzenie np. pomiętymi gazetami, kartkami papieru lub kawałkami innego kartonu, aby ramki nie przemieszczały się w trakcie transportu.
Reklamacje
Jeśli doszło do takiej sytuacji, wyślij do nas wiadomość na adres hello@framky.com, podając swoje imię i nazwisko oraz numer zamówienia. Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej z propozycją rozwiązania tego problemu.
Jeśli doszło do takiej sytuacji, wyślij do nas wiadomość na adres hello@framky.com, podając swoje imię i nazwisko, numer zamówienia oraz załączając zdjęcia, na których widoczne są uszkodzenia. Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej z propozycją rozwiązania tego problemu.
Framky jest zobowiązane dostarczyć produkt wolny od wad. Gdy Kupujący jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, wówczas do umowy sprzedaży stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży (przepisy dot. rękojmi za wady). Reklamacje i roszczenia z tytułu wad produktu powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami.
Jeżeli sprzedany produkt jest uszkodzony lub ma wady, wtedy Klient składając reklamację, może zażądać usunięcia wady, wymiany produktu na nowy, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy (od umowy nie można odstąpić, o ile wada produktu jest nieistotna).
W sytuacji, gdy Galeria Framky posiada wady, które nie są spowodowane uszkodzeniem paczki przez przewoźnika, wyślij do nas wiadomość na adres hello@framky.com, załączając zdjęcia, na których widoczne są defekty. Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej z propozycją rozwiązania tego problemu. W wiadomości załącz zdjęcia z wadami. Jeśli chcesz złożyć reklamację, prześlemy Ci wiadomość e-mail ze szczegółowymi informacjami oraz formularzem reklamacji produktu.
Mam już Framky, co dalej?
Pielęgnacja jest bardzo prosta - kurz osadza się jedynie na brzegach ramek, które możesz szybko przetrzeć suchą ściereczką.
Tak, zadbaliśmy o przyszłość Twojej Galerii. Łatwo wymienisz i dokupisz nowe zdjęcia. Umożliwia to Konta Użytkownika w naszym sklepie. Logując się, masz dostęp do swojej galerii, którą kiedyś zamówiłeś. W ramach usługi „Framky żyje razem z Tobą”, możesz ją edytować i kliknąć na poszczególne ramki, w których chcesz wymienić zdjęcia. Zostaną one wydrukowane na tym samym papierze, tą samą drukarką i przyklejone na takiej samej płycie, dlatego nadal będą pasować do całej kompozycji.
Tak, możesz również rozbudować swoją Galerię o nowe ramki - logując się, wystarczy edytować poprzednie zamówienie i ustawić według uznania nowe ramy w wybranych przez Ciebie miejscach. Możesz dokupić do nich szablon, który obejmuje całą galerię, aby prosto i szybko powiesić nowe ramki i dopasować je do Twojej Galerii.
Nie znalazłeś(aś) odpowiedzi na swoje pytanie?
Napisz lub zadzwoń do nas. Z przyjemnością odpowiemy osobiście!